5 rzeczy, które warto zrobić przed snem, by stracić na wadze!


Odchudzanie to oczywiście nie łatwe zadanie. Ale wiele badań wskazuje na to, że warto pamiętać o kilku zasadach, by zwiększyć szanse na sukces. Oto pięć rzeczy, które warto zrobić zanim pójdziemy spać, by stracić na wadze!

Niedawno pisałem o tym, że w procesie odchudzania ważne jest na przykład to kiedy jemy śniadanie i kiedy bierzemy się za kolację. Okazuje się, że zmiana godzin tych posiłków też może pomóc. Czytaj więcej tutaj.




A poniżej lista innych pomysłów, które warto wziąć pod uwagę, kiedy walczymy z kilogramami!

  1. Zdrowe jedzenie przed snem

Spożywanie pokarmów bogatych w aminokwasy, w tym w tryptofan pomoże zredukować hormony stresu w organizmie, które często są jednym z powodów przybierania na wadze. A przemiany tryptofanu są źródłem istotnych dla dobrego snu związków, takich jak serotoniny czy melatoniny. Bogate w tryptofan są kurczak z indykiem, soja, pestki dyni czy parmezan (choć trzeba pamiętać, że zbyt dużo ciężkich serów, też nie służy odchudzaniu).

  1. Uważaj na cukier i tłuszcz

W czasie odchudzania, ale szczególnie wieczorem trzeba pamiętać, że musimy spalić każdą spożytą kalorię. A skoro idziemy spać, to nie będziemy mieli jak tego zrobić. Noc to idealny czas na tworzenie się komórek tłuszczowych, bo tak Twój organizm magazynuje tę niewykorzystaną energię.

  1. Czerwona herbata

Wielu specjalistów poleca czerwoną herbatę przed snem. Ta zwykła czarna, szczególnie długo parzona, może działać zbyt pobudzająco i utrudnić zaśnięcie. Tymczasem herbata czerwona, czyli rooibos, redukuje hormony stresu. Inne herbaty, które można pić przed snem to rumianek, oolong czy zielona herbata.

  1. Aktywność fizyczna

Nie chodzi o żaden wielki trening, bo wielu osobom, przez zbyt duże pobudzenie, utrudnia on zasypianie. Ale wykonanie prostych ćwiczeń przed snem może pomóc schudnąć. Wystarczy dosłownie 20 minut aktywności, najlepiej na świeżym powietrzu. To pomaga dotlenić nasz organizm. Wystarczy rozciąganie lub prosty zestaw kardio, albo nawet szybki spacer. To pobudzi organizm, by przez noc czerpał energię z tego co zjedliśmy w ciągu dnia i zmniejszy prawdopodobieństwo odkładania się tłuszczu.

  1. Idź wcześniej spać

Wcześniejsze położenie się do łóżka zwyczajnie zwiększa długość snu, ale może też być dobrym sposobem na uniknięcie wieczornego podjadania. Poza tym dłuższy sen daje więcej czasu organizmowi na odpoczynek, czyli uspokojenie wszystkich procesów jakie w nas zachodzą. To też może przyczynić się do przyspieszenia procesu utraty kilogramów. Oczywiście, jak już pisałem, pod warunkiem, że nie kładziemy się z pełnym żołądkiem 😉


Paweł Marciniak

Autor bloga Nauka Fitness Zdrowie


Reklama



O blogu

Nauka Fitness Zdrowie to blog dla aktywnych fizycznie. Łączę nam nim rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie blogiem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzę porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na blogu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera.

Paweł Marciniak


KONTAKT