Pączek! Słodki przyjaciel czy gorzki wróg?


Zgodnie z coroczną tradycją w Tłusty Czwartek powinniśmy spożyć chociaż jednego pączka, aby wiodło nam się przez cały rok.

Pamiętajmy jednak, że tradycja ta nie należy do najbardziej fit. Wiąże się to ze wzmożoną aktywnością, jeśli chcemy wrócić do stanu sprzed „uczty”. Warto tutaj zaznaczyć, że zwykły pączek, ten klasyczny bez nadzienia ma aż 198 kcal, składa się z 16% tłuszczów i aż 62% węglowodanów prostych – czyli cukrów, które są zmorą każdego fit-człowieka.


DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU


Ile kalorii mają Wasze ulubione przysmaki? :
  • Pączek wypełniony adwokatem 240 kcal
  • Pączek z cukrem pudrem i nadzieniem różanym 290 kcal
  • Pączek z budyniem 300 kcal
  • Pączek z lukrem 350 kcal
Dla porównania tyle samo kalorii co 1 pączek ma :
  • Duży hot dog z musztardą
  • 3 czekoladowe muffinki
  • 5 kawałków sushi z tuńczykiem

Niezależnie, który rodzaj pączka wybierzemy, pamiętajmy, że dostarczenie takiej ilości cukru organizmowi spowoduje wyrzut insuliny. Przez to odczujemy gwałtowny skok energii i równie gwałtowny przysłowiowy „zjazd” i co za tym idzie szybkie odczuwanie głodu.

Jak co roku napiszę w jaki sposób najszybciej i najlepiej spalić pączki:
  • Jazda na rolkach: 26min
  • Step aerobic: 37min
  • Piłka nożna/bieganie: 40min
  • Squash: 45min
  • Pływanie: 55min
  • Tenis: 77min
  • Czy wreszcie seks : 3h 47min!

Pamiętajmy, że wraz z wielkim zainteresowaniem tłustym świętem, cukiernie wyszły nam na przeciw wprowadzając pączki bez cukru, właśnie dla osób takich jak My, którzy zdrowie stawiają na pierwszym miejscu!

Miłego świętowania, ale z głową!

Smacznego

Paweł Cattaneo


Paweł Cattaneo

Partner bloga Nauka Fitness Zdrowie


Reklama



O blogu

Nauka Fitness Zdrowie to blog dla aktywnych fizycznie. Łączę nam nim rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie blogiem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzę porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na blogu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera.

Paweł Marciniak


KONTAKT